25. Jan 2018

Altaner trives bedst med løbende servicetjek

John Larsen kører land og rige rundt i sin servicebil

At vedligeholde en altan er lidt ligesom at vedligeholde en bil. Det kræver løbende tilsyn, visuel kontrol og smøring af bevægelige dele. Ellers kan altanen – ligesom bilen – føre til akutte problemer og ekstraomkostninger.

I Windoor Danmark går vi meget op i service. Og det stopper ikke, når vi afleverer de færdige altaner til vores kunder. Vi tilbyder nemlig servicetjek og serviceaftaler, som sikrer, at altanerne kan være til stor glæde og gavn i mange år.

Vores serviceaftale indebærer en periodisk gennemgang af altanerne. Derudover tilbyder vi akut altanservice. Begge dele står vores servicemand John Larsen i spidsen for.

- Jeg kører rundt i hele landet og udfører service på vores altaner. Serviceaftalerne sikrer, at små skader tages i opløbet, så de ikke bliver til store skader. Den akutte service gælder alt fra smadrede glas til knækkede hængsler, som bl.a. kan betyde, at altanen ikke kan lukke.

Som kunde hos Windoor Danmark kan man vælge at indgå en serviceaftale i forbindelse med et altanprojekt. Det betyder, at man får besøg af John Larsen med enten et, to, tre eller fire års mellemrum. 

Skaden udbedres med det samme
John Larsen kører land og rige rundt i sin servicebil og fixer både store og små skader.

- Jeg starter med at gennemgå altanen, udføre en visuel kontrol og smøre de bevægelige dele. Hvis der er en skade, kan jeg i størstedelen af tilfældene udbedre den med det samme. Det kan tage alt fra 15 til 45 minutter pr. altan, fortæller han.

I serviceaftalen kan man tilvælge en model, som inkluderer reservedele. Har man fravalgt dette, får man i stedet et tilbud på delene efter servicetjekket. Efter hvert besøg udarbejder John Larsen desuden en servicerapport med konstaterede fejl eller mangler. Hvis skaderne en sjælden gang ikke kan udbedres på stedet, kontaktes man af Windoor Danmark med forslag og tilbud på udbedring.

Altanglæde i mange år
Med flere tusinde tilbagelagte kilometer i servicevognen og mange altanbesøg i bagagen står særligt én ting klar for John Larsen: Løbende servicetjek betyder, at altanens levetid forlænges.

- Der er ingen tvivl om, at løbende servicetjek er rigtig gode for altanerne. Det er lidt ligesom at få sin bil synet ind imellem. Det er med til, at bilen – eller altanen – kan skabe glæde i rigtig mange år frem.

Det er tydeligt for den garvede servicemand, at de altaner, der bruges meget, giver mere slid på de bevægelige dele. Delene skal derfor smøres og udskiftes med tiden.

- Vores altaner og altandele er meget holdbare, men det er klart, at hyppigt brug slider på altanen. Derfor er en serviceaftale så vigtig. Steder uden aftaler har langt flere – og værre – skader på altanerne efter mange års hyppigt brug, slutter John Larsen af.